لوازم عایق کاری

لوازم عایق کار

لوازم عایق کاری مواد عایق هستند، که مانع از ورود و خروج انرژی گرمایی و سرمایشی می شوند. موادی که از هر نوع جنسی هستند و هر کدام  از آنها درای خواص ومعایب و ویژگی ها و مزایای متفاوتی دارند. قیمت لوازم عایق کاری بسیار متفاوت است و هر کدام داری نوع جنس و ساخنتاری متفاوت است. انواع لوازم عایق کاری یا ملزومات عایق بندی  در شکل ها و متریال ها و همچنین ضخامت و مشخصات فنی مختلفی دارند . برای خرید لوازم عایق کاری و یا ملزومات عایق بندی می توانید به سایت شرکت اندیشه عایق آریا یا به سایت www.ayeghariya.com مراجعه کنید.

قیمت لوازم عایق کاری

قیمت لوازم عایق کاری  بستگی  عواملی که ممکن است بر قیمت لوازم عایق کاری تأثیر بگذارند

  1. شرایط بازار:  عرضه و تقاضا ممکن است تأثیر بزرگی بر قیمت‌ها داشته باشد.
  2. استفاده از تکنولوژی: لوازم عایق کاری که از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  3. موقعیت جغرافیایی:فاصله میان محل تولید و محل استفاده لوازم عایق کاری ممکن است هزینه حمل و نقل را تحت تأثیر قرار دهد.
  4. تعداد و حجم خرید:  به صورت عمده (بزرگترین حجم) ممکن است تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد و تخفیفات ویژه‌ای ارائه شود.
  5. کیفیت مواد:  در تولید لوازم عایق کاری می‌تواند تأثیر بزرگی بر قیمت داشته باشد. مواد با کیفیت بالا ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  6. برند و تولیدکننده: محصولات از برندها و تولیدکنندگان مختلف با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. برندهای معتبر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  7. نوع لوازم عایق کاری:انواع مختلف لوازم عایق کاری بر اساس استفاده ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. مثلاً عایق‌های حرارتی، صوتی، رطوبتی و الکتریکی
  8. نیازهای خاص پروژه: نیازهای خاص پروژه ممکن است تعیین‌کننده قیمت باشند. به عنوان مثال، اگر لوازم عایق کاری برای پروژه‌ای خاص با نیازهای ویژه استفاده شود، ممکن است قیمت افزایش یابد.

در نهایت، برای بهترین انتخاب و مقایسه قیمت‌ها، توصیه می‌شود با شرکت اندیشه عایق آریا  تماس بگیرید

خرید لوازم عایق کاری

خرید لوازم عایق کاری بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که کارهای عایق‌ کاری به درستی انجام شود و از موادعایق با  کیفیت  استفاده شود. در زیر نکاتی که برای خرید ملزومات یا تجهیزات  عایق کاری مهم است را بررسی می‌کنیم:

بر اساس نوع پروژه عایق کاری (ساختمان، خودرو، صنعتی و …)، نوع ملزومات عایق کاری مورد نظر متفاوت است. به عنوان مثال، عایق کاری دیوارها از لوازم متفاوتی استفاده می‌کند نسبت به عایق کاری لوله‌های گرمایش. مشخصات فنی محصولات مانند ضخامت، دمای کاری، خاصیت عایق‌برداری و مقاومت به آب بررسی شود.

مواد مورد استفاده درملزومات  عایق کاری بسیار مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که مواد با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و  مربوطه هستند. اطمینان حاصل کنید که محصولات مورد نظر شما با استانداردها و مقررات ملی یا بین‌المللی مرتبط همخوانی دارند. همچنین گواهی‌نامه‌های بین المللی کیفیت نیز می‌تواند مفید باشد.

توجه به هزینه‌ها نیز مهم است. مقایسه قیمت محصولات مختلف با هم و انتخاب بهترین نسبت کیفیت به قیمت مهم است. نظرات مشتریان و بازخوردها درباره محصولات و برندها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید. مطالعه دقیق دستورالعمل نصب و استفاده محصولات بسیار مهم است تا بهترین عملکرد از ملزومات عایق کاری حاصل شود. بررسی شرایط ضمانت و خدمات پس از فروش نیز از جمله نکاتی است که در خرید تجهیزات  عایق کاری باید مد نظر داشته باشید. با رعایت این نکات، می‌توانید ملزومات عایق کاری با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

انواع لوازم عایق کاری

انواع لوازم عایق کاری یا ملزومات عایق کاری عبارتند از عایق های حرارتی ، صوتی ، رطوبتی ، هستند که از نظر جنس یا متریال متفاوت هستند. برخی از عایق های مهم مه در عایق بندی ساختمانها بیشترین استفاده را دارند و اغلب در  ساخت و ساز ها از پی تا پایان کار ساختمان در کشور ایران استفاده می شوند عبارتند از: پشم سنگ ، پشم شیشه، الاستومری ، فوم پلی اتیلن ، ایزوگام، قیر، گونی، توری مرغی ، توری حصاری ، انواع ورق های گالوانیزه و فولادی ، ورق آلومینیوم، پیچ های استیل ، متقال ، چسب چوب،عایق رطوبتی تورسیل یا تی 99، برای شناخت بهتر این مواد توضیحاتی را در زیر خواهیم دارد

لوازم عایق کاری

قبل از هر اقدامی بهتر است بدانیم عایق چیست؟ و چه فوایدی دارد؟ چرا ساختمان را عایق کاری می کنند؟ و از چه موادی در عایق کاری ساختمان استفاده می شود؟

عایق به موادی اشاره دارد که در مقابل انواع آب و هوا ها و انواع دما مانند حرارت ، سرما، آتش، نور، و اشیاء برنده و تیز مقاوم است و هر یک از مواد عایق بعضی از این ویژگی و خصوصیات دارند.  شاید از خود بپرسید چرا باید ساختمان را عایق کنیم؟ عایق بندی ساختمان اگر چه ابتدا به هزینه ساخت را زیاد می کند و لی در طولانی مدت به نفع شما تمام خواهد شد. عایق از خانه و تجهیزات ساختمان و تاسیسات موتور خانه و همچنیین در برابر هر نوع آب و هوایی محافظت می کند.

استفاده از لوازم عایق کاری به شما کمک می کند تا خانه را به راحتی از هر لحاظ در برابر آتش سوزی، رطوبت، هوای گرم و سرد، هزینه های اضافی، ایمن نگه داشته و هزینه ها را کاهش می دهد. با شناخت عایق ها و ملزومات عایق کاری شما می توانید هر نوع عایق که دوست داشتید در خانه استفاده کنید. و قبل از عایق کاری بهتر است با انواع عایق ها و لوازم آن آشنا شوید که عبارتند از :

پشم شیشه

عایق پشم شیشه یک عایق معدنی ماده عایق تولید شده از الیاف شیشه که با نوعی چسب الیاف ها به هم پیوند می خورند که شبیه به پشم شده اند. فرایند تولید الیاف های شیشه مقدار زیادی از حباب های هوا را در بین الیاف به دام انداخته است. و این حباب های هوا باعث ایجاد عایق حرارتی در پشم شیشه می شود.  پشم شیشه  ابتدا به صورت رول و تخته ای و یا پانلی و به شکل مکعب تولید می شوند. و می توان آن را به شکلی تولید نمود که بتوان آن را اسپری نمود.

محصولات و انواع پشم شیشه هیچ خطری برای انسان ندارد. و سمی و بوی آزار دهنده ای ندارد. سبک و انعطاف پذیر است. و محدوده دمایی آن حدود  منفی 30 و مثبت 350 درجه سانتی گراد است که بستگی به ضخامت و چگالی آن دارد. در شکل های تخته ای و لحافی و لوله ای تولید می شود. می توان از آن به عنوان مصالح ساختمانی و یا لوازم عایق کاری نام برد. که در مصرف سوخت و از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

این عایق سبک و نرم و همچنین به راحتی نصب و برش می خورد هزینه نصب آن پایین  است. و خود ساکنین نیز می توانند اقدام به عایق کاری کنند. پشم شیشه در حرارت 1450 درجه سانتی گراد تولید می شود و ذاتاً استریل است. و هیچ نوع مواد غذایی برای رشد قارچ و کپک وجود ندارد.

پشم سنگ

محصولات پشم سنگ از بازالت و سرباره و دولومیت  تولید می شود. بازالت نوعی سنگ آذرین است.  و سرباره ضایعات فولاد و مس می باشد. این مواد با هم مخلوط شده و در کوره ای تبدیل به مذاب می شود. مواد توسط یک چرخنده ای که با سرعت زیاد می چرخد. مواد مذاب را به الیاف تبدیل می کنند. الیاف ها در هنگام تولید هوا را در بین فیبر ها به دام می اندازند وبه عایق نسوز تبدیل می شوند.

الیاف ها توسط یک نوار نقاله در یک ریل به شکل های پتویی و یا لحافی و تخته ای یا اسلب تولید می شوند. پشم سنگ عایقی قویتر از پشم شیشه است. دارای چگالی بالا و جذب صدای عالی  بهتری دارد. پشم سنگ علاوه بر عایق حرارت و آتش نوعی عالی از عایق آگوستیک نیز می باشد. و برای جذب صدا از آن در ساختمانها استفاده می شود .

ویژگیهای پشم سنگ عبارتند از : جذب صدا، مقاومت در براربر آتش، مقاومت در برابر صدا، مقاوم در برابر رطوبت ، مقاوم در برابر قارچ و گپگ و میکروب ها.

انواع پشم سنگ.

انواع پشم سنگ ها در شکل های زیر می باشند.

پشم سنگ تخته ای یا پانلی

  • عایق پشم سنگ تخته ای با سطحی صاف به شکل مکعب و در انواع ضخامت ها تا 10 سانت از چگالی 50 الی 200 کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود. کاربرد پشم سنگ تخته ای برای عایق کاری دیوار ها، سقف ها، کف خانه ها و کوره های مذاب و اجاق گاز های فردار خانگی و صنعتی استفاده می شود. این عایق های تخته ای با الوارهای چوبی و فلزی قابل نصب است که علمی ترین را می باشد.

عایق پشم سنگ توری دار

 پتوی پشم سنگ توری دار یک عایق پتویی قوی در مقابل آتش و صدا می باشد. و بیشتر در حرارت های زیاد استفاده می شود. کاربرد آن در پلایشگاه های نفت و گاز، پتروشیمی ها و عایق کاری مخازن های بزرگ با حرارت زیاد می باشد.

انواع پشم سنگ لوله ای

پشم سنگ لوله ای برای عایق کاری لوله های سرد و گرم است که باعث می شود دمای لوله ها را تا امتداد آن یکسان نگه دارد. و برای هر سایز لوله به اندازه سایز خارجی لوله تولید می شود.

پشم سنگ فله

برای پر کردن درزهای دیوار ها و در ساخت کوره های مذاب استفاده می شود.

عایق رطوبتی تورسیل یا تی 99

نوعی عایق  رطوبتی تورسیل یا عایق تی 99 مادهای سیاه رنگ که جهت آبندی سطوح عایق کاری استفاده می شود. محلول آب است و به هیچ عنوان آتش نمی گیرد. و بعد از خشک شدن مانع از ورود و خروج گرما و رطوبت می شود.

مقوای عایق کاری

مقوا ی عایق کاری از انواع کاغذ های بازیافتی و همچنین چسب مخصوص تولید می شود که جهت عایق کاری استفاده می شود.

نایلون عایق کاری

نایلون عایق کایر از مواد پلی اتیلن سفت و سخت طی فرایندی به صورت عرض های 7 تا 15 سانت تولید و به صورت رول جمع می شود. و برای عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد. البته از این نایلون در کشاورزی نیز استفاده می شود.

چسب کاغذی

چسب کاغذی از 2 سانت تا 10 سانت تولید می شود که یک طرف آن چسبنده می باشد و در عایق کاری برای چسباندن لبه هابی عایق استفاده می شود.

مل سید همدان

مل عایق کاری نوعی نانو پدر است که شبیه به گچ است و با سریش و چسب چوب و آب مخلوط می شود. و ماده ای خمیری شکل تشکیل می شود. که بر روی سطوع عایق کاری شده استفاده می شود و مانند کچ سقف و سخت می شود.

سیم عایق کاری

مفتول های  عایق کاری در ضخامت های 0.22 الی 0.26 استفاده می شود. این مفتول از سیم گالوانیز تهیه می شود که برای بستن عایق ها استفاده می شود. این سیم عایق کاری در برابر رطوبت و مصالح ساختمانی سازگاری دارد.

فوم پلی اتیلن

نایلون فوم پلی اتیلن ماده ای حباب دار که از پلی اتیلن فشرده ساخته می شود و نوعی عایق ضد ضربه که هم در عایق کاری استفاده می شود و هم در صنایع بسته بندی مصرف می شود.

الاستومری

نوعی فوم که با تراکم زیاد که خصوصیات لاستیکی دارد. و مانند فوم پلی اتیلن برای عایق کاری برودتی استفاده می شود. ضد ضربه و در مقابل رطوبت و نم مقاوم است .کند سوز است و از مثتقات نفت تولید می شودو در انواع مختفی مانند پتویی، رولی، تشکی و لوله ای تولید می شوند. نوعی عایق گرما و سرما است و محدوده حرارتی بین منفی 20 نا مثبت 80 درجه سانتی گرارد را دارد.

قیر

ماده ای که برای آب بندی سطوح استفاده می شود و برای ساخت ایزوگام نیز استفاده می شود. قیر از مستقات نفت است . آتش زا می باشد.

گونی

توری گونی از تار و پود های کنفی تولید می شود. که تار های باز را تشکیل می دهند. که به صورت پارچه بافته می شوند. گونی خود نوعی حالت عایق دارد که بیشتر با قیر مورد استفاده قرار می گیرد.

تیشو

پارچه ای از الیاف شیشه که بسیار نازک است و در تعمیر ایزوگام و عایق کاری  مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ

 ماده ای است که برای نشان دادن لوله های سردو گرم و ورودی آب و خروجی آب را علامت گذاری می کنند. رنگ در انواع مختلف وجود دارد. بیشتر از رنگ روغنی استفاده می شود که ماندگاری زیادی دارد.

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یک ورق سبک و نرم و حلت پذیر که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. به راحتی خم می شود و مخصوص عایق بندی لولها و مخازن می باشد نصب آن راحت و کم هزینه است و وزن زیادی را بر مخازن و لوله ها ایجاد نمی کند.

بست آلومینیوم

بست آلومینیوم نوعی گیره که بعد ار عبور تسمه از داخل آن مانند گیره عمل می کند و ورق آلومینیوم را به همان شکل نگه می دارد.

تسمه آلومینیوم

تسمه آلومینیوم مانند نواری است که به دور لله ای که با ورق عایق می شود می چرخد تا ورق حالت خود را حفظ کند.

عایق کاری چیست؟

ملزومات عایق کاری به مواد هایی که به صورت مایع، جامد، براق، فلزی،دارای انواع شکل ها، پلاستیک، رنگ، فوم و پودر هستند اطلاق می شود. که در عایق بندی ساختمان استفاده می شوند. عایق کاری ساختمان از مهمترین کار ها در ساخت و ساز های ساختمانی به حساب می آید. انتخاب لوازم عایق کاری کار ساده ای نیست. و باید به درستی و به نوع آب و هوایی که در آن زندگی می کنید انتخاب شود. عایق کاری بهترین تکنیک جهت  محافظت از خانه در برابر هوای گرم و سرد و رطوبت و صدا می باشد.

در واقع کلیه عایق هایی که در ساختمان جهت عایق کاری استفاده می شوند، جزو لوازم عایق کاری هستند. که کمک می کنند تا ساکنین در آرامش باشند. عایق بندی ساختمان باعث کاهش هزینه ها و همچنین باعث صرفه جویی در سوخت و طول عمر ساختمان می شود. از آتش سوزی و گرما و هوای سرد در امان است و در فصل های زمستان و تابستان محیط خانه هوای مطلوبی دارد.

بعضی از لوازم عایق کاری با هم مخلوط شده و ماده ای جدید بدست می آید، و بعضی از آنها نیز به صورت آماده هستند. که برای عایق بندی در ساختمان استفاده می شوند، قصد داریم شما را با انواع عایق هایی که بیشتر در عایق کاری ساختمان استفاده می شوند، را به شما معرفی کنیم.

1 دیدگاه.

فهرست