پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار به انگلیسی  Rock wool blanket with Wire Mesh نام دارد که یک پتو و یا تشکی از الیاف پشم سنگ که نرم و سبک هستند و بسیار انعطاف پذیر و که در عایق کاری های بزرگ تا 1000 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می گیرد . که بستگی به چگالی و ضخامت آن دارد. قیمت پشم سنگ توری دار گرانتر از دیگر محصولات است و دلیل آن استفاده از توری مش یا توری مرغی می باشد.  انواع پشم سنگ توری دار در ضخامت و چگالی یا دانسیته تولید می شوند.

و با انواع فویل آلومینیوم پوشش می دهند. در موقع خرید پشم سنگ توری دار بسیار دقت کنید که درای استاندارد و از نمایندگی تهیه کنید و همچنین به نوع کاربرد آن دقت کنید. عایق پشم سنگ توری دار از الیاف های نرم و بسیار انعطاف پذیر تولید می شود. و یک توری مش شش ضلعی جهت نگه داشتن  الیاف ها به آن با سیم گالوانیزه به آن دوخته می شود . توری مش  گالوانیزه شش ضلعی باعث شده این عایق توری دار مقاومت بالایی در کشش و مقاوت بالایی در برابر ضربه ها ی زیاد را داشته باشد.

قیمت پشم سنگ توری دار

قیمت عایق پشم سنگ توری دار  شرایط بازار، اقتصاد و عرضه و تقاضا نیز می‌توانند بر قیمت پشم سنگ  تأثیرگذار باشند.  در انواع مختلف و ابعاد متنوع تولید می‌شود. انتخاب اندازه و نوع مورد نیاز به قیمت تأثیر می‌گذارد.  فاصله میان محل تولید و مقصد نهایی، هزینه حمل و نقل و ترابری نیز بر قیمت نهایی محصول تأثیر می‌گذارد.  با استفاده از مواد بازیافتی ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشد، اما این ویژگی می‌تواند تأثیری در کیفیت و عمر مفید محصول داشته باشد.

محصولات با ضخامت و چگالی مختلفی تولید می‌شود. ضخامت بیشتر و چگالی بالاتر ممکن است قیمت را افزایش دهد، تأثیر زیادی بر عملکرد عایق‌ دارد .از جمله ضریب هدایت گرمایی، مقاومت به آب، مقاومت به حرارت، و ویژگی‌های دیگر. عایق معدنی  با ویژگی‌های بهتر ممکن است بر قیمت تاثیر زیادی بگذارد. محصولاتی که  توسط شرکت‌ها و مارک‌های معتبر و با سابقه ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند. انتخاب نوع برند  معتبر می‌تواند اطمینان از کیفیت عایق و محصولات  تاثیر گذار باشد. قبل از خرید، توصیه می‌شود که با شرکت اندیشه عایق آریا  تماس بگیرید، مشخصات فنی را بررسی کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را با توجه به نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

خرید پشم سنگ توری دار

برای خرید پشم سنگ  مشخص کنید که پشم سنگ را برای کاربردهای چه موردی می‌خواهید، آیا برای عایق‌گذاری حرارتی، عایق‌گذاری صوتی یا هر دو؟ همچنین، نیاز به ضخامت و اندازه‌های خاص دارید یا خیر؟  مقایسه مشخصات فنی، قیمت‌ها، و نظرات کاربران در مورد این عایق  از تولیدکنندگان مختلف را انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که از تولیدکنندگان معتبر و با سابقه خرید می‌کنید. مشخصات فنی و استانداردهای محصول نیز اهمیت دارند. اگر امکان دارد، نمونهاین عایق را  را دریافت کنید و آن را تست کنید. قیمت‌ها بین تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف ممکن است متغیر باشد. هزینه‌های حمل و نقل و سایر هزینه‌های احتمالی را نیز مد نظر داشته باشید.

در صورت نیاز، از خدمات مشاوره فنی تولیدکنندگان استفاده کنید تا بهترین این عایق  را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.  شرایط فروش، گارانتی، شرایط پرداخت و سیاست بازگشت کالا را دقیقاً مطالعه کنید تا برای هرگونه مسائلی حاضر باشید.  همچنین، مهم است که با پیمانکار خود در مورد خرید این محصول مشورت کنید.

انواع پشم سنگ توری دار

این عایق پشم سنگ با الیاف های نرم سبک و با یک طرف توری مش تولید می شود . که کاربرد زیادی در عایقکاری لوله ها با فشار و حرارت کم استفاده می شود . این عایق معدنی پشم سنگ با انواع توری های مش و توری های سبک و سنگین  با سیم به هم دوخته می شود . و در مقابل ضربه ها مقاوم می باشد . از این نوع محصول جهت عایقکاری تانکر های سوخت و تانگرهای حمل قیر و مایعات داغ جهت حفظ دما استفاده می شود .

1-پشم سنگ دو طرف توری دار

عایق پشم سنگ دوطرف توری دار نیز از الیاف های نرم و با چگالی بالا تولید می شود که در حرارت های زیاد استفاده هر دو طرف آن با توری مش  دوخته می شود و با قدرت کشش آن را بالا می برد که اغلب در پالایشگاه برای مخازن های بزرگ و لوله های قطور که فشار و حرارت بالایی دارند جهت عایقکاری و نگه داشتن دمای یکسان استفاده می شود .

2-پشم سنگ  توری دار فویل دار

پشم سنگ توری دار فویل دار

عایق پشم سنگ  فویل دار اغلب برای درجه حرارت های بالا استفاده می شود.  ولی یا یک طرف توری و فویل آلومینیوم که با سیم گالوانیزه به هم دوخته شده اند.  این عایق برای آب و هوایی استفاده می شود که رطوبت بالایی دارد .  الیاف عایق  پشم سنگ آب و رطوبت را به خود جذب می کنند. ولی آن را به بخار تبدیل کرده و آن را  از خود خارج می کند . فویل آلومینیوم مانع از خروج و ورود هوا میان الیاف ها می شود . از میعان در هر شرایط آب و هوایی جلوگیری می کند .و اجازه عرق کرن و جذب رطوبت را نمی دهد .

پشم سنگ توری دار چه نوع محصولی است ؟

از این عایق پشم سنگ با توری مش  جهت عایق کاری های کوچک و بزرگ  استفاده می شود . این محصول عایق  پشم سنگ مش دار بیشتر در در جه حرارت بالا استفاده می شود . این محصول به راحتی به دور مخازن ها لوله ها و حتی دیوار های قوس دار و سقف های  کنگره ای حالت می گیرد . و همه جا را می توان عایق نمود  .

کاربرد های عایق توری دار با پشم سنگ در بیشتر در پالایشگاه ها و پترو شیمی ها و کشتی سازیها و هواپیما سازسی استفاده می شود . این عایق علاوه بر مقاومت در باربر  حرارت یک عایق صوت قوی نیز می باشد . که جهت عایقکاری در موتور خانه و تاسیسات کشتی سازسی های ها و تاسیسات بزرگ جهت کم کردن صدا استفاده می شود .

پشم سنگ توری دارچه نوع عایقی  است ؟

عایق پشم سنگ  یک عایق پتویی پشمی است . به یکطرف آن توری مش شش ضلعی با مفتول دوخته شده است.  پشم سنگ جزء خانواده عایقهای الیافی  معدنی مانند پشم شیشه است ولی بر پایه سنگ بازالت و سنگ سرباره فولاد است. عنوان محافظی و یا سپری در برابر آتش است .این عایق معدنی زمانی کشف شد که آتشفشان مواد مذاب را به هوا پرتاب می کرد و با قرار گرفتن در هوای گرم و تبدیل به پشم می شدند .

دانشمندان روشی را اختراع کردند که بتوان مواد مذاب را به الیاف تبدیل کنند و آن را گسترش دادند .این عایق را که کاملا طبیعی و معدنی است را mineral wool نیز می نامند . بازالت مواد اصلی این عایق معدنی است .  و سرباره که از ضایعات فولاد بدست می آید.  بازالت و سرباره باهم  مخلوط می شوند و به گداخته  تبدیل می شوند .

عایق پشم سنگ به روش های گوناگونی تولید می شود و مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت می باشد . این عایق الیافی با ساختار فیبری پشمی  است که بی خطر برای سلامتی و سازگاری با محیط زیست را دارند و مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمایی دارد .این عایق ها را عایق های معدنی می نامند که از مواد بازیافتی و از مواد طبیعی مانند سنگ تولید می شوند.

پشم سنگ در کوره های گازی و یا الکتریکی و  ساخته  می شود. که مواد تشکیل دهنده این عایق ها  کمی با هم متفاوت می باشد . عایق های معدنی مانند عایق  پشم سنگ در انواع مختلفی تولید می شود.  که از چگالی و ضخامت و شکل های متفاوتی جهت کاربردی شدن تولید می شود .

انواع پشم سنگ های پرکاربرد توری دار

پشم سنگ پانلی یا اسلب، لوله ای، توری دار، فله، پشم سنگ پتو و یا رولی فویلدار

یکی از این محصولات پرکاربرد عایق  توری دار است که مقاومت زیادی در برابر حرارت و کشش دارد و در چند محصول تولید می شود.  این عایق اغلب با انواع توری های مش و فویل آلومینیوم تولید می شود .

پشم سنگ توری دار چگونه تولید می شود؟

این عایق پشم سنگ ابتدا به صورت یک پتوی پشمی است که بسیار نرم و سبک و شکل پذیر است اما برای نگه داشتن الیف ها از توری مش استفاده می شود که نگه دارنده خوبی برای الیاف ها می باشد. در حین تولید که مواد مذاب برروی  چرخنده ها می ریزد تا به الیاف تبدیل شوند . از رزین چسبنده ای به نام فنول استفاده می شود . که برای پیوند خوردن الیاف ها از چسب  استفاده می شود . این چسب درون الیاف می ماند تا به کوره پخت برسند . کوره ای با درجه حرارت پایین  200 درجه سانتی گراد است .الیاف های پشم سنگ از کوره پخت عبور می کنند.

 گرما باعث خشک شدن رزین چسب می شود . و الیاف های بهم می چسبند  و به صورت پشم پتویی یا تشکی در انواع اضخامت ها و چگالی ها تولید می شود . سپس الیاف ها را با انواع توری های مش به سفارش مشتری با مفتول گالوانیزه می دوزند .

ابعادهای این عایق  که اغلب با عرض 100سانتیمتر و 120سانتیمتر   با طول 5 متر و 6 متر مربع  برش داده می شوند . عایق پشم سنگ در انواع ضخامت ها مانند 3 سانت ،4 سانت ،5 سانت ،6 سانت ، 7 سانت ،8 سانت و 10 سانت  و با چگالی 50 ،چگالی 60، چگلی 80، چگالی 100، و چگالی 120 با انواع رو کش های فویل آلومینیوم تولید می شوند . قیمت پشم سنگ به چند عامل بستگی دارد . ضخامت عایق ،چگالی عایق و نوع روکش فویل آلومینیوم

کاربرد پشم سنگ توری دار

  •  لوله های قطور و بزرگ
  •  مخازن ها  ی بزگ و کوچک
  •  دیوار های منحنی
  •  سقف های کنگره دار
  •  سقف  و دیواره ها

مزایای پشم سنگ توری دار

  • درای انواع محصولات است.
  • دمای را یکسان نگه می دارد.
  • وزن زیادی ندارد و سبک است.
  • نصب آن به راحتی انجام می شود .
  • نمی گندد و بوی آزار دهنده از خود ندارد .
  • شکستنی و نیست و به راحتی حمل می شود.
  • قابل خم کردن و پیچاندن و قابل دوخت با سیم می باشد.
  • برای نصب احتیاج به دستگاه و یا ماشین خاصی نیاز نیست .
  • هزینه های سوخت را پایین می آورد و مانع از اتلاف انرژی می شود .
  • با انواع فلز ها و انواع وسایل نصب سازگاری دارد و با عث خورندگی نمی شود .

معایب پشم سنگ توری دار

  • در صورت خیس شدن عایق خود را ازدست می دهد .
  • آن را رد فضای باز بدون پوشش نمی توان استفاده کرد .
  • ریزگرد دارد ودر  موقع استفاده از ماسک و دستکش باید استفاده کرد .
  • در مواقع خیس شدن بیش از حد آن باید آن را تعویض کرد در غیر اینصورت خسارت زیادی وارد می کند.

نکته آخر : انواع پشم سنگ  با چگالی ها مختلفی تولید می شوند که در درجه حرارتی های مختلف کاربرد دارد. قیمت پشم سنگ  بستگی به مشخصات فنی و مقاومت حرارتی بستگی دارد. که حتماً با پیمانکار عایق کاری خود مشورت کنید.  در خرید پشم سنگ   عجله ای نکنید نسبت به نیاز خود مقدار چگالی و ضخامت و همچنین مقاومت حرارتی آن را بسنجید. برای خرید می توانید به شرکت اندیشه عایق آریا تماس بگیرید

فهرست