پشم سنگ فله ایپشم سنگ فله ای

 

پشم سنگ فله ای  یا  فله  معمولاً به مواد پشم سنگ خام یا فرآوری نمی شوند.  به شکل فله اطلاق می شود هیچ شکلی ندارند ومانند پنبه می مانند.  پشم سنگ یک مواد عایق است که از سنگ های طبیعی مانند بازالت یا دیاباز تولید  می شود. مواد خام در دماهای بالا ذوب می شوند و سپس به صورت الیاف می چرخند و بافتی شبیه پشم ایجاد می کنند. این الیاف را می توان به محصولات مختلفی مانند پتو، تخته یا عایق لحافی به صورت رول  تبدیل کرد

هنگامی که از اصطلاح “پشم سنگ فله” استفاده می شود، معمولاً به این معنی است که پشم سنگ قبل از پردازش بیشتر به محصولات خاص، به شکل شل یا حجیم است. این شکل خام پشم سنگ ممکن است به عنوان ماده اولیه در کاربردهای صنعتی مختلف استفاده شود. پشم سنگ فله ممکن است در ساخت و ساز، تولید یا سایر صنایعی که خواص عایق آن مفید است، استفاده شود. می توان از آن برای عایق حرارتی و صوتی و همچنین در کاربردهایی که مقاومت و دوام در برابر آتش اهمیت دارد استفاده کرد.

پشم سنگ فله ای به چند دسته تقسیم می شوند؟

پشم خام فله ای به دو صورت تولید می شوند.این الیاف ها معمولاً برای کوه ها های مذاب و درز دیوار ها و همچنین برای برای از صنایع نظامی کاربرد دارد. الیاف  خام به  صورت درجه 1 و 2 بدست می آید .

  • پشم سنگ فله  درجه 1

عایق فله  درجه یک الیاف هایی هستند که مانند پنبه نرم و سبک و درای چگالی متسطی هستند و سفت و سخت نمودن آن از هیچ رزینی استفاده نمی شود. این الیاف های فله ای پنبه ای قیمت بالایی دارند و در کیسه های 50 الی 80 کیلویی بسته بندی می شوند.

  • پشم سنگ فله ای درجه 2

عایق پشم سنگ فله ای درجه 2 از آنکارد یا اضافه برش های محصولات پشم سنگ بدست می آید. برای اینکه عایق های تخته ای یا پتویی شکل و اندازه های یکسانی داشته باشندبه وسیله  یه تیغه فلزی لبه ها آنها را به یک اندازه برش می خورد.  و اضافه های آن را جمع آوری می شود  ودر داخل کیسه قرار می گیرد به این نوع پشم سنگ فله درجه 2 اطلاق می شود. قیمت آن ارزانتر از درجه 1 است.

قیمت پشم سنگ فله ای

قیمت پشم سنگ درجه 1 بستگی به مقدار سفارش و نوع مواد اولیه دارد. این الیاف های با سرباره نیز تولید می شوند. و کارخانه های تولیدی نیز هر کدام با روش های متفاوتی این نوع محصول را تولید می کنند. تولید این الیاف بوسیله برق و کوره های گازی تولید می شوند.

فهرست